Noteikumi, kurus nemāca autoskolās

Mūsdienās, gandrīz vai ik vienam jaunietim ir autovadītāja apliecība. Daudzi to kārto tikai tāpēc, ka visiem ir un man arī vajag, un tādi jaunieši reti kad arī brauc pie stūres, bet daudziem tā ir dzīves nepieciešamība. Bet vai auto skolas tik tiešām visu iemāca, jo automašīnas vadītājam ir jābūt gatavam visdažādākajām situācijām uz ceļa. Vēl daudz labāk ir tad, ja autovadītājs māk izvairīties no tādām situācijām bez bojājumiem un vēl daudz labāk ir, ja viņš pats nerada tādas situācijas.

Mākslā vadīt automašīnu nav nekā īpaša – tā ir ieskriešanās, bremzēšana, pagriezieni, ātruma pārslēgšana un apstāšanās, bet tam visam ir jānotiek ar minimālu automašīnas svara pārvietošanos. Tāpēc ir dažas lietas, par kurām autoskolās nestāsta, vai arī stāsta, bet ne vienmēr pareizi.

  1. Automašīna obligāti ir jāvada ar abām rokām, to stāvokli nedrīkst mainīt līdz krustošanās brīdim. Rokas nedrīkst krustot – tā roka, kura atrodas apakšā, ir jānovieto stūres augšējā daļā, un stūres griešana jāturpina līdz maksimumam.
  2. Jums vienmēr ir jābūt iespējai apbraukt priekšā stāvošos automašīnu, tāds ir viens no galvenajiem noteikumiem, ja jūs braucat pa pilsētu. Ir ļoti labi izveidot ieradumu, nebraukt pārāk tuvu klāt priekšā stāvošajam automobilim, tas dos jums iespēju būt neatkarīgam no citu satiksmes dalībnieku rīcības. Vislabākais attālums ir tad, kad jūs redzat priekšā stāvošās automašīnas aizmugurējās riepas.
  3. Laikam, kurā jūs skatāties aizmugurējā skatu spogulī, ir jābūt īsam. Labāk ieskatīties divas reizes, bet ļoti īsu laiku, nekā vienu reizi, bet ilgi.
  4. Nebrauciet neitrālajā pārnesumā. Pirmkārt, jūsu automašīnā zaudē iespēju vajadzības gadījumā ieskrieties, otrkārt, bremzes pedālis ne vienmēr ir labākais risinājums ārkārtas situācijā, kādā brīdī jūs varat pazaudēt saķeri ar ceļu un tad jūsu izcilās vadīšanas prasmes būs nekam nederīgas.
  5. Ja jums ir jāpārkārtojas uz citu joslu – uzņemiet ātrumu.
  6. Ja jūs redzat pretī braucošu mašīnu un saprotat, ka viņa nepaspēs apdzīt – ieslēdziet labo pagriezienu un jau laicīgi piespiedieties apmalei. Ja jūs tā nedarīsiet, tad jums ir lielas izredzes satikties ar šo vadītāju piere pret pieri.
  7. Tajā brīdī, kad jūs krustojumā gaidāt, lai varētu izdarīt pagriezienu pa kreisi un laižat garām pretī braucošās mašīnas, jau laicīgi negrieziet stūri vajadzīgajā virzienā, jo sitiens pa mašīnas aizmuguri – un jūs jau atradīsieties zem pretī braucošās automašīnas.
  8. Ja jums ir bijusi vajadzība apstāties trases malā un jums ir jāstāv tieši pretī mašīnai, sagrieziet stūrī tā, lai mašīnas riteņi skatītos uz apmali. Ja kāds no aizmugures iebrauks jūsu automašīnā un ja jums nebūs pareizi sagriezta stūrē, jūs varat nokļūt zem automašīnas. Šo noteikumu māca policijas darbiniekiem.
  9. Vienmēr atstājiet rezerves variantu. Ja jūs šaubāties par to vai paspēsiet apdzīt, tad “velcieties” aizmugurē tik ilgi, kamēr būsiet simts procenti pārliecināti par to, ka būsiet spējīgi apdzīt un ka drīkstat to darīt. Ja nedrīkst – mierīgi atgriezieties savā joslā.